Počet titulov 0 / 0,00 €
Na stiahnutie
Prihlásenie
Zabudol som svoje heslo Registrácia / Nové konto
Hry s obrazkovými kartami


Tieto typy na použitie obrázkových kariet je možné využiť s akýmikoľvek obrázkami, ktoré máte k dispozícii. Alebo si ich môžete zakúpiť u nás v sekcii Didaktické pomôcky.

Obrázkové karty sú dôležitou didaktickou pomôckou a vhodným doplnkom pri výučbe cudzieho jazyka na 1. stupni ZŠ. Ich použitie umožňuje urobiť vyučujúcu hodinu pestrejšou, zaujímavejšou a efektívnejšou. Obrázkové karty uľahčujú prácu učiteľa, zvlášť pri sprístupnení novej slovnej zásoby jednotlivých tematických celkov. Pri upevňovaní a kontrole prebraného učiva v skupinách aktivity s obrázkovými kartami umožňujú žiakom prežiť chvíle plné zážitkov a zábavy.

Jednotlivé aktivity sú zoradené do dvoch celkov:
1.   
aktivity pre celú triedu
2.   
aktivity pre prácu v skupinách                      

 

 

Aktivity pre celú triedu

POSTREH

Učiteľ si vyberie potrebné karty. Obrázky berie po jednom a ukazuje ich. Zo začiatku veľmi rýchlo, čiže zdvihne kartu zo stola a rýchlym pohybom ju ukryje za chrbát. Ak žiadne dieťa nepostrehne a nepomenuje obrázok, pohybuje s kartou pomalšie, až kým niekto zo žiakov zakričí správny názov. Učiteľ obrázok zodvihne a povie:  Yes, it is a car.   Yes, it is a horse.

dôvtip

Učiteľ pomaly po častiach odkrýva obrázkovú kartu a žiaci majú hádať, čo je na nej nakreslené. Ak niekto uhádne správny názov, učiteľ obrázok odkryje a povie: Yes, this is a train.

VÝMENA MIEST

K tejto aktivite potrebujeme dve sady obrázkových kariet, z ktorých vyberieme rovnaké dvojice kariet a rozdáme ich žiakom. Žiaci stoja alebo sedia v kruhu. Učiteľ povie názov obrázka, napr. a bus. Dvojica, ktorá drží kartu s rovnakým obrázkom, zopakuje názov a žiaci si vymenia miesto. Túto aktivitu môžeme praktizovať
aj vtedy, keď žiaci už vedia zaradiť obrázky do celkov, napr.  dog, cat, cock – ANIMALS;  rocket, doll, ball – TOYS... Učiteľ povie názov celku a žiaci, ktorí majú do tohto celku patriace obrázky, vyzdvihnú ich,  môžu ich aj pomenovať a navzájom si vymenia miesto.

VYBER SI KARTU

Učiteľ rozloží obrázkové karty na stôl alebo na lavicu obrázkom nahor. Žiaci prichádzajú po jednom, vyberú si obrázkovú kartu a pomenujú ju, alebo vytvoria jednoduché vety podľa pokynov učiteľa, napr. I am a girl, I am a boy, I have a train, I have a robot. Potom kartu odovzdajú učiteľovi, pričom hovoria: Here you are. A učiteľ odpovie: Thank you.

POKYNY

V tejto aktivite upevňujeme použitie anglických pokynov. Obrázkové karty, ktoré žiaci vedia bez problémov pomenovať, rozložíme na stôl alebo na lavicu. Deti po jednom prichádzajú k lavici, učiteľ zadá pokyn, napr. Touch the elephant, Take the lorry, Give me the boat, Show me the goat... Žiak pokyn vykoná a odchádza späť na miesto.


Reťazovka pre najmenších

Táto aktivita je vhodná na sprístupnenie novej slovnej zásoby a kontrolu správnej výslovnosti jednotlivých žiakov. Žiaci sedia alebo stoja v kruhu, učiteľ zdvihne jednu kartu, nahlas pomenuje obrázok a podá ho najbližšie stojacemu žiakovi. Ten taktiež nahlas a zreteľne zopakuje po učiteľovi názov a podáva obrázok ďalšiemu po pravej ruke. Tak sa vystriedajú všetci žiaci. Touto aktivitou môžeme rozvíjať aj tvorenie slovných spojení a viet, napr. prvé kolo: a car; druhé kolo: a blue car; tretie kolo: This is a blue car.

 

Aktivity pre prácu v skupinách

Učiteľ rozdelí žiakov do 2 alebo 3 skupín. Odporúčaný počet žiakov v skupine je 4 – 7 (v závislosti od celkového počtu detí). Jednotlivé skupiny môžeme pomenovať, napr. Lions, Tigers, Monkeys, pričom tieto názvy napíšeme aj na tabuľu. Potom učiteľ vysvetlí zadanie príslušnej aktivity a žiaci prichádzajú po jednom z každej skupiny k stolu alebo lavici tak, aby tam boli vždy dvaja alebo traja.
Na pokyn učiteľa vykonajú požadovanú činnosť. Učiteľ môže ich znalosti ohodnotiť bodmi a na záver vyhlásiť víťaza.

PEXESO

K tejto aktivite potrebujeme dve sady kariet, z ktorých vyberieme potrebné páry (napr. 4 – 7 párov). Karty rozložíme obrázkom nadol. Žiaci prichádzajú podľa uvedeného postupu k stolu a každý z nich obráti dve obrázkové karty podľa vlastného výberu. Ak niekto nájde dvojicu, napr.  lion – lion, hen – hen,  pomenuje ju a odovzdá učiteľovi. Ak žiak nenájde dvojicu, pomenuje obrázky a položí ich späť na miesto. Takto sa deti postupne striedajú. Za správne názvy môže dať učiteľ po 1 bode, za nájdenú dvojicu 2 body.

ČO CHÝBA?

Podľa uvedeného návodu žiaci prichádzajú k stolu alebo lavici, kde sú rozložené obrázkové karty (4 – 8 kusov) obrázkom nahor. Deti sa na ne pozerajú asi 15 sekúnd, potom sa otočia. Učiteľ odoberie           1 kartu a žiaci sa na pokyn otočia späť. Kto prvý uhádne, ktorá karta chýba, získava bod. Učiteľ nahradí odobranú kartu novou.

ABECEDA A ZAČIATOČNÉ PÍSMENO

Na lavicu rozložíme 5 - 10 kusov obrázkových kariet. Žiaci zo skupín prichádzajú k lavici. Učiteľ povie písmeno, napr. D [di:] a žiaci
čo najrýchlejšie vyhľadajú kartu s obrázkom začínajúcim sa na dané písmeno (napr. duck, dog). Ten, kto sa prvý dotkne danej karty, získava bod pre svoju skupinu. Vo vyšších ročníkoch môže učiteľ názov obrázka aj vyhláskovať a deti ho hľadajú.

SPRÁVNE ZORADENIE PODĽA ABECEDY

Deti rozdelíme do 2 – 3 skupín a určíme im miesto, kde budú vykonávať činnosť. Do každej skupiny pridelíme 5 – 10 kariet. Žiaci ukladajú obrázkové karty v poradí tak, aby začiatočné písmena názvov daných obrázkov boli zoradené podľa abecedy. Učiteľ môže urobiť vyhodnotenie skupín podľa rýchlosti a správnosti riešenia.         

 

 

Prajeme veľa zábavy a úspechov.

Kontaktujte nás
+421(0)944 197 648, +421(0)905 582 552
vydavatelstvo@juvenia.sk
juvenia.education, 08:00 - 15:00
Nájdete nás
JUVENIA-EDUCATION, n.o.
Levočská 866/10
058 01 Poprad, Slovensko
FACEBOOK
Kopírovanie akejkoľvek časti stránky www.juvenia-education.sk bez písomného súhlasu autora je zakázané.
©2024 www.juvenia-education.sk všetky práva vyhradené